mandag 25. januar 2010

lei in svensker eller ufaglærte

visst dette skal gå utover de eldre er det noe som er galt her.

da mener jeg de bør ta inn folk fra andre steder som kan hjelpe til. dette kan ikke gå på helsa eller miljøet løs. det er snakk om syke mennesker som ikke får den hjelpen de trenger allerede nå.

det skulle vært egen avdeling som faktisk var ute og så hvilken jobb som blir gjort i helsevesenet.
jeg jobber selv i helsevesenet og vet hvor late folk er rundtomkring og ikke minst syntes de det er et ork når det må gjøres noe ekstra som ikke er på dagslisten over hva de skal gjøre. (noen må pisse 20 ganger om dagen og når de må ha hjelp drar de i snora 20 ganger. og ja jobben din er og være dasstømmer)

dere er et service yrke der dere skal hjelpe, støtte og redde liv. Dere klager på at dere ikke har fulle 100% stillinger? dere sier dere skal ha bedre betalt fordi dere er flertall kvinner? Finn dere en annen jobb og slipp heller til de som ønsker og ha de jobbene dere har, for de er det mange av.
Jobb markedet er dårlig så folk står i kø.



http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=586650
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=586626

2 kommentarer:

  1. Ha Ha, dette er så latterlig at det faller på sin egen urimelighet. Jeg forstår hvorfor sykepleiere streiker hvis de må forholde seg til arbeidskollegaer av ditt kaliber.

    SvarSlett
  2. Håper dette er ment som ironi.
    Jeg er selv sykepleier og stolt av jobben min, det betyr faktisk at jeg kan kjempe for bedre arbeidsvilkår. Det er lov å være et overskuddsmenneske selv og du er sykepleier!
    Vi er en gruppe med bachelorgrad som er totalt underbetalte med tanke på den jobben vi utfører, ansvaret og skiftarbeidet.
    Selvsagt visste vi jobben var dårlig betalt, men det betyr ikke at vi skal godta det.

    Hilsen sykepleier som jobber 100%, studerer ved siden av, og tar ekstravakter for å ha råd til egen leilighet og å betale regninger!

    SvarSlett